HomeIsu tempatanMayat Mangsa Dibaham Buaya Dijumpai

Mayat Mangsa Dibaham Buaya Dijumpai

Read Time:51 Second

Oleh NORMIMIE DIUN

TAWAU: Mayat seorang mangsa wanita yang hilang di sungai Kg Serudung Laut Kalabakan semalam, dipercayai dibaham buaya telah dijumpai oleh penduduk kampung di sini, hari ini.

Menurut Jurucakap Pegawai Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Daerah Tawau dalam satu kenyataan hari ini berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 9 Oktober 2021, jam 8.19 malam bahawa mangsa tersebut telah hilang dipercayai dibaham buaya di Sungai Kg Serudung Laut Kalabakan.

Katanya, sepasukan anggota Bomba telah dikerah ke lokasi kejadian dan mendapati benar terdapat seorang mangsa dibaham buaya setelah mengambil maklumat daripada keluarga mangsa.

“Walau bagaimanapun operasi mencari dan menyelamat (SAR) tidak dapat dijalankan atas risiko kawasan kejadian dan SAR hari kedua diteruskan pada 10 Oktober 2021.

“Mangsa telah meninggal dunia dikenali sebagai Fosanih Nansel, 22, dijumpai kira-kira 300 meter daripada lokasi mangsa dibaham buaya oleh penduduk kampung pada jam 8.00 pagi tadi.

“Dengan bantuan pihak Bomba, mayat mangsa kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya dan operasi SAR ditamatkan pada jam 10:27 pagi,” katanya.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

NDRC UMS perluas kerjasama peringkat antarabangsa dalam pengurusan bencana

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya